sobota 9. července 2011

MOBY DICK 2001: Áčko za práci ve svátek v pracovní den

Pondělí 9. července
Pyšně jsem předal svoji sváteční práci Viki Vykulené, která ji expresně odvezla vedoucímu Duto Hlavovi na prac. poradu na Sev. Město. Hlav bude mít radost a já sváteční příplatky. Ani to nebylo tak těžké - stačilo rozvinout téma dané názvem: "Paralelní analýza optimalizace alternativního řešení mise textárenských činností prostřednictvím filozofie mektů a tlachů."



Úterý 10. července
Sváteční příplatky za svou práci minulý pátek dostanu, což o to. Je tu ale problém: Protože jsem přišel do práce, není pro mne svátek v pracovní den překážkou v práci a intranetové KECY ho nezaznamenají do plánované pracovní doby. Takže mi nakonec nejen hodiny nepřebývají, ale dokonce scházejí!

Středa 11. července
Konzultoval jsem svůj problém s chybějícími hodinami (protože jsem přišel navíc do práce i ve svátek) v kanceláři odborů. Přítomná Lenka Pilná se divila: "Vy dostanete zaplacený příplatek za svátek a ještě žádáte, abyste měl evidovány odpracované hodiny nebo dokonce zaplacený přesčas? Tak se mi zdá, že chcete jenom slíznout smetanu!"

Čtvrtek 12. července
Mail z Útvaru zúčtování se zaměstnanci mě upozornil: "Vzhledem k tomu, že jste minulý týden pracoval ve svátek v pracovní den, chybí vám tento den v rozpisu hodin za červenec a musíte si ho napracovat." Je tu jen jeden problém - podle Duto Hlava se počítá s tím, že na oltář podniku přinesu neplacených 150 přesčasových hodin za rok. Tyto hodiny mi nemohou být proplaceny - ani si je nemohu nadělávat. Teprve až odpracuju 158 přesčasových hodin bude můj zločin napraven.

Pátek 13. července
Sekretářka Kořenitá přišla na řešení mého problému s nedostatkem odpracovaných hodin za červenec: Prostě si na minulý pátek, kdy byl svátek - a já byl přesto v práci - vezmu dovolenou! Jak prosté. Jenom mi nebudou moci být proplaceny sváteční příplatky. Ale to je prkotina proti tomu, že by mi jinak intranetové KECY vykázaly áčko!
......................................

Sobota 14. července

Z listárny Moby Dicka
Posílám příhodu z mého předchozího zaměstnání u nadnárodní firmy. Potřeboval jsem pro svoji práci datový switch. Po schválení managorem jsem zakoupil switch na fakturu. Ještě jsem na radu sekretářek ukecal její splatnost na dva měsíce (jinak by mě s tím z finančního vyhodili). Ovšem, byla změna roku a změna pravidel. Po dvou měsících mi kráva z procurementu poslala urgentní email, že to mám okamžitě vrátit, že se jedná o "dolar bypass", nebo že to musím zaplatit ze svého. Když jsem se ohradil, že si vzpomněla brzo, tak mi sdělila, že o tom ví teprve hodinu! Že to je dva měsíce stará věc ji vůbec nezajímalo.

Zaslal čtenář J. L.
*************************************
Předcházející týdny hledejte pod štítkem Moby Dick
Portrét Mobyho vyhotovil Kryšpín.
Kdo je kdo v Českých Textárnách - verze z dubna 2003
Knížku "MOBY DICK: Deníček," v níž jsou sebrány denní poznámky z Českých Textáren od dubna 2000 do dubna 2003 lze za 199,- Kč + poštovné objednat u nakladatele na konvoj@konvoj.cz
Podněty, připomínky a výkřiky čtenářů Deníčku Moby Dicka lze posílat na schránku moby.dick@seznam.cz .
Předem dík! >>:)) Moby Dick

2 komentáře:

Větší vlastenec řekl(a)...

Je to tak. Typický český vlastenec a proletář, typicky utlačovaný zaměstnanec Moby Dick opět odvážně nastavil zrcadlo svým vydřidušským, pitomým a přitom skvěle placeným nadřízeným. I celému současnému režimu statečně nastavil zrcadlo, režimu nám bytostně cizímu, násilím k nám vnesenému z Euroameriky.
Ano - jen se vlády nad naší vlastí, nad vším naším lidem zmocnili Euroameričani a jejich domácí přisluhovači, vrátily se staré špatné poměry : Vykořisťování člověka člověkem, neúcta k pracujícím, sociální rozdíly, tlak na výkonnost, požadavky na neustálé vzdělávání pracujících, propouštění bez důvodu, stále se odsouvající kýžený odchod do důchodu, placené zdravotnictví a školství, příliv levné pracovní síly z Ukrajiny a drahé z Euroameriky, masová nezaměstnanost našich lidí, bída, hlad, prostituce, nemoci, hladové bouře. Ještě střelba do dělníků, a tzv.První republika bude zpět - jako vyšitá.

Prostě - správně si stěžuje Moby Dick a jeho anonymní proletářští dopisovatelé, správně stávkují odboráři, správně e připravuje generální stávka proti kapitalismu a demokracii, těm nejhnusnějším "idejím" nám tak cizí prohnilé Euroameriky.

Po našem vítězství nad Euroameričany, tyrany a zrádci všemi se obnoví mimo jiné i naše tradiční pracovní kultura – nadřízení Moby Dicka budou opět jeho soudruzi, budou mu dávat smysluplné pokyny a prémie, jeho soudruzi odboráři mu budou poskytovat poukazy na pobyty v zotavovnách ROH a na Vánoce kolekce z pravé čokolády.

A tančit, tančit se bude všude !

Větší vlastenec řekl(a)...

PODPOŘTE PRONÁSLEDOVANÉHO PROLETÁŘE !

Vlastenci a vlastenky, přátelé, soudruzi a soukmenovci !
Jistě i vám, jako mně, vytryskly slzy dojetí i vzteku při četbě výše uvedeného popisu jednoho zápasu, jakož i všech ostatních zápasů utlačovaného proletáře Moby Dicka s velkokapitálem a jeho slouhy.
Slzy vám jistě kapou na líce i na klávesnice, zuby a pěsti se samy zatínají, kudly v kapsách naopak otvírají, závěry pečlivě uschovaných samopalů se natahují.
To je v pořádku - jsou to naprosto přirozené reakce nás roduvěrných Čechů na zprávy o vykořisťování. Leč otřete slzy, povolte pěsti a zuby, sklapněte kudly, vypusťte závěry zbraní. Čas ještě nepřišel.
Místo konečného boje a vyházení proevropských a prodemokratických politiků z oken vykonejte čin sice menší, však téměř stejně chvályhodný : Zakupte si podnětnou knížku "MOBY DICK: Deníček," v níž najdete STOVKY podobných důkazů brutality a tuposti kapitalismu a demokracie. Ano, za pouhopouhých 199,- Kč + poštovné lze si objednat tuto třeskutou publikaci, bořící poslední mýty o „prospěšnosti“ nám vyspělým Západoasiatům vnuceného euroamerického režimu.

V knize „Saturnin“, všestranně nevěrohodném popisu „idylických“ prvorepublikových poměrů, píše autor o svém snu - o metání koblih na „spořádané“ vykořisťovatele. My víme, že sebelépe mířená a sebeprudčeji dopadnuvší kobliha kapitalistu nezkruší, demokracii nesvrhne. My proto používáme dlažebních kostek, nebo ještě lépe, ručních granátů.

Na shledanou v lepších časech.