pondělí 4. února 2013

ČESKÉ TEXTÁRNY 2003: Nedostatečný stupeň oddanosti vedoucímu


Pondělí 3. února
Tento týden následuje další kolo pohovorů. V tom minulém se nás Duto Hlav ptal, zda "uvažujeme o odchodu od firmy". Nyní nám oznámí, koho propustí firma. Tak proč byl nespokojen, když jsem řekl, že "uvažuji", a tak by se mě stejně zbavil? Protože to by mne nemohl vyhodit sám!

Úterý 4. února
Oprava včerejšího zápisu: V Českých Textárnách se zaměstnanci nevyhazují. Jen se jim oznámí, jakou funkci budou zastávat. No a koho se chtějí zbavit, tomu řeknou, že žádnou funkci zastávat nebude.

Středa 5. února
Vedoucí Duto Hlav si pozval na pohovor Drna, aby mu oznámil, jakou funkci bude mít v nové koncepci naší textárny. Pravil:
"Původně jsem pro vás žádnou funkci neměl. Ale protože mám zprávu z ministerstva, že tam o vás mají zájem, musel jsem přehodnotit svůj záměr. Nedopustím, abyste odešel s odstupným!"

Čtvrtek 6. února
Vedoucí Duto Hlav si pozval na pohovor Ambrože, aby mu oznámil, jakou funkci bude mít v nové koncepci naší textárny. Pravil:
"Nemáte základní znalosti o textárenství, neprojevujete dostatečný stupeň oddanosti vedoucímu."
Když se Ambrož ptal, jestli má tedy padáka, Duto zvolal:
"Ale vůbec ne! Kdybyste nebyl tak dobrej, tak tu už dávno nejste!"

Pátek 7. února
Vedoucí Duto Hlav si pozval na pohovor Irmu Badavou, aby jí oznámil, jakou funkci bude mít v nové koncepci naší textárny. Pravil:
"Dlouho jsem vás ochraňoval, ale zklamala jste mne. Tedy i já zklamu vás: Zůstávám vaším vedoucím a vy mou sekretářkou."
Irma odvětila: "Kdo by to taky s váma jinej vydržel."
...............................................

Sobota 8. února
Z listárny Moby Dicka

Nám šéfuje podobný zmetek jako váš Duto Hlav. Na prac. poradě v situaci, kdy z oddělení dobrovolně odchází šest lidí ze šestnácti, prohlásil o něm jeho šéf:
"Je to dobrý vedoucí..."
Co bylo úkolem našeho Duto Hlava? Nejspíš zařídit, aby šli lidi pryč sami. Jdou lidi pryč? Jdou. Duto Hlav splnil úkol. Vyhánět lidi umí. Je to dobrý vedoucí...
Ale, milý Moby, kdo tu teď bude pracovat?

F.N.

Milý F., přece ty!
>>:)) M.D.
*******************************************
MOBY DICK – nikoli velryba z Melvillova románu, pouze zaměstnanec v textárně, vystavený mobbingu a bossingu, který si vede zápisky, aby se nezbláznil.
Hlav, Duto, ing.: řve na své podřízené, skáče do stropu, nadřízenými jebán a prcán za chyby podřízených
(Další informace o vztazích na pracovišti, zkratkách a jiných reáliích firmy ČESKÉ TEXTÁRNY, a.s., viz zde)

Předcházející týdny hledejte pod štítkem Moby Dick
Portrét Mobyho vyhotovil Kryšpín.

Knížku "MOBY DICK: Deníček," v níž jsou sebrány denní poznámky z Českých Textáren od dubna 2000 do dubna 2003 lze za 199,– Kč + poštovné objednat u nakladatele na konvoj@konvoj.cz
Podněty, připomínky a výkřiky čtenářů Deníčku Moby Dicka lze posílat na schránku moby.dick@seznam.cz.
Předem dík! >>:)) Moby Dick