neděle 10. února 2013

ČESKÉ TEXTÁRNY 2003: Vyšší rozmezí


Pondělí 10. února
Dnes měl Duto Hlav dlouhou prac. poradu na Severním Městě, takže mi nemohl oznámit jakou funkci budu mít v nové koncepci naší textárny. Nedočkal se ho ani údržbář Mátoha. Vypadá to, že se stane naším kolegou – už před ním zamkli všechno nářadí, aby ho nezničil, ani k práci ho nepouštějí, aby nenadělal škodu. Ale v produkci textů prý může mít nedozírné perspektivy!
Úterý 11. února
Vedoucí Duto Hlav si pozval na pohovor konečně i mě. Oznámil mi, jakou funkci budu mít v nové koncepci naší textárny. Pravil:
"U vás nedochází k žádným organizačním změnám, pouze k upřesnění názvu funkce: Od 1. února jste Junior Asistent Textárenství."
Ale Juniora jsme tu už jednoho měli, totiž Juniora Bambase. A ten vloni na podzim od firmy uprchl!

Středa 12. února
Milý deníčku, tak jsem "Junior Asistent Textárenství", jak mi včera sdělil vedoucí Duto Hlav. Znamená to snad, že teď už budu jen někomu asistovat, neboli poskytovat pomocnou účast při psaní textů? Třeba údržbáři Mátohovi?

Čtvrtek 13. února
Ambrož mi vysvětlil, co se možná skrývá za změnou názvu mé funkce: Jakožto "Junior Asistent Textárenství" nebudu nikomu asistovat, prostě budu dál psát texty. Akorát podepisovat je bude někdo jiný. Třeba údržbář Mátoha.

Pátek 14. února
Dnes si mě zavolal vedoucí Duto Hlav opět na pohovor. Optal se mě, jestli bych byl ochoten přistoupit – případně! – na změnu svého zařazení z funkce "Junior Asistent Textárenství" na "Senior Asistent Textárenství". Ptal jsem se, co by se tím změnilo. Prý bych dostal vyšší plat. Juchej!

Psáno odpoledne: Zase jsem Dutovi špatně rozuměl: neměl bych dostat vyšší plat, ale "vyšší rozmezí platu".
...............................................
Sobota 15. února
Z listárny Moby Dicka

Hi, Moby,
zdá se, že děním v Č. Textárnách se nechal inspirovat i premiér Č. Republiky Vláďa Špidla. Má "osobní pohovory" se všemi poslanci své strany. Copak tam asi prohovořují?
J.I.

Zdar, J.,
přece budoucí podporu poslance prezidentskému kandidátovi strany. A taky poslancovo umístění na kandidátce v nezadržitelně se blížících mimořádných volbách.
>>:)) Moby
*******************************************
MOBY DICK – nikoli velryba z Melvillova románu, pouze zaměstnanec v textárně, vystavený mobbingu a bossingu, který si vede zápisky, aby se nezbláznil.
Hlav, Duto, ing.: řve na své podřízené, skáče do stropu, nadřízenými jebán a prcán za chyby podřízených
(Další informace o vztazích na pracovišti, zkratkách a jiných reáliích firmy ČESKÉ TEXTÁRNY, a.s., viz zde)

Předcházející týdny hledejte pod štítkem Moby Dick
Portrét Mobyho vyhotovil Kryšpín.

Knížku "MOBY DICK: Deníček," v níž jsou sebrány denní poznámky z Českých Textáren od dubna 2000 do dubna 2003 lze za 199,– Kč + poštovné objednat u nakladatele na konvoj@konvoj.cz
Podněty, připomínky a výkřiky čtenářů Deníčku Moby Dicka lze posílat na schránku moby.dick@seznam.cz.
Předem dík! >>:)) Moby Dick