neděle 21. září 2014

ČESKÉ TEXTÁRNY 2004: Nová šetřící politika

Dvě stě melounů připadne řediteli Kokotovi jako prémie za privatizaci firmy, i když se nepodaří. (Možná právě za to když se nepodaří:)

(Jména osob, jakož i názvy podniků a institucí zde uvedených, jsou pouhou literární fikcí. Jakkoli jsou tyto zápisy inspirovány naši současností, neobsahují fakta v jejich plné skutečnosti a proto by bylo chybné jich používat jako zdroje informací. Musím prohlásit, že jakákoli  podobnost je čistě náhodná. Ani z denního tisku necituji doslovně. Jen z mailů čtenářů.)
**********************************************************



Pondělí 13. září 2004

Dnes byla managorská prcporada zase dlouhá, takže žádný vedoucí neotravoval. Pěkně jsem si zapracoval. Vyrobil jsem pět textů, celkem asi 20 stran. Stačil jsem se i v klidu usebrat na záchodě – jenom škoda, že už došel toaletní papír. Budu muset říct uklízečce. Ještěže jsem měl papírové kapesníčky!

Úterý 14. září 2004

Poprosil jsem ráno uklízečku o toaleťák. To jsem si dal! Paní Kruto Hlavová pravila, že nejspíš nejsem seznámen s novou šetřící politikou Českých Textáren, kdy se má omezit spotřeba papíru. A že mě prý bude hlásit manželovi. Prostě – buzerace stereo.

Středa 15. září 2004

Dnes přišla další halda výtisků podnikového Zpravodaje, tištěného na křídovém papíře. Chodí nám sem stále tolik kusů, jako před pěti lety, než se začalo s liberalizací nadbytečných zaměstnanců. Přečetl jsem si, jak je to s tím šetřením: Při výrobě textů se má přejít na čistě elektronickou formu, takže se končí i s objednáváním papíru. No ale, vydělat se elektronicky ještě neumím...

Čtvrtek 16. září 2004

Hospodské noviny potvrdily drb z minulé listárny Deníčku Moby Dicka:
Dvě stě melounů připadne řediteli Kokotovi jako prémie za privatizaci firmy, i když se nepodaří. (Možná právě za to když se nepodaří:) Všichni ministři jsou strašně překvapení, nejvíc Ministr informačních zdrojů. No jo, nečtou pořádně můj deníček!

Odpoledne jsem konečně uzřel svého vedoucího Duto Hlava. (Celé dny teď tráví na poradách.) Zjebal mě za to, že jsem drze vymáhal toaletní papír po tý uklízecí..., po jeho manželce. Plýtvám prý papírem při tisku - v pondělí jsem takto znehodnotil dvacet listů, ačkoli jsem si už ve středu mohl přečíst o nové vlně úspor. Po tříhodinové přednášce pak za trest ještě provedl hloubkovou inventuru spínáčků. Dva scházely!

Pátek 17. září 2004

Na otázku reportérky Hospodských novin po odměnách našich managorů odvětila pomocná mluvčí Českých Textáren Krasopráva Cintálová takto: "Po tom vám nic není. My jsme soukromá firma." Když reportérka namítla, že ale s majoritní státní účastní, zmírnila: "České Textárny zveřejňují jenom to, co podle zákona musí. A podle našeho právního názoru ani nesmíme zveřejňovat ty informace, které nechceme."

Prohrabal jsem všechny zásuvky a našel pět spínáčků! Hrdě jsem je ukázal sklem akvária panu vedoucímu Hlavovi. Nastal však problém s inventárním přebytkem tří kusů. Chtěl jsem ho vyřešit tím, že bych si je vzal teda domů, jako suvenýr - pro děti a pro manželku...

Duto Hlav mě zpražil: "Blázníte? Myslíte si, že firma je dojná kráva???" Načež přebytek vyhodil do koše, koš osobně vynesl do odpadkového kontejneru a pak zařídil mimořádný odvoz odpadků, aby, jak prohlásil, "zabránil jakékoli možnosti k neoprávněnému obohacení".

Krom prémií dostane Kokot i padesátimilionový zlatý padák.

..................................................................................
Z listárny Moby Dicka

Je mi na blití, když si vzpomenu, jak jsme šetřili na údržbě, na žárovkách, jak jsme tiskli na druhé strany popsaných papírů, jak jsme nemohli nakoupit náhradní díly, když už neuvažuju o tom, co naši kokoti povyházeli lidí - včetně slepého spojovatele, který klidně mohl dělat v call centru – ale nejspíš by urážel jemnocit našich klientů!!!!! Vedou firmu zugrunt. A teď si za to ještě budou rozebírat prémie! A odboráři drží tlamu, protože sedí v dozorčí radě, která za to, že nechala tuhle loupež projít na valné hromadě, taky dostane všimné!!!!!!!!!!!!!

!!!

Milý pane vykřičníku,

škoda, že jste nenapsal ve které firmě to konkrétně je. Ale to já bych stejně nemohl uveřejnit. Můj deníček je totiž - úplně vymyšlený. Něco takového by přece ve fungující společnosti, ve státě, který má sám dluhy, nebylo možné.

Přesto za mail dík

>>:)) Moby Dick
..................................................................

Z komentářů 2004

((Bud jsem slepy
nebo paranoidni nebo mi selhava pamet, ale mam pocit, ze jsem tu nekdy behem tohodle tydne zahledl nejaky dopis od reditele nejake vymyslene firmy o necem, co by ve fungujici spolecnosti, ve state, ktery ma sam dluhy, nebylo mozne. Nemel jsem cas si to precist a ted to nemuzu najit. A vlastne ani nevim, proc to pisu sem, kdyz to spolu nijak nesouvisi.
mike

Bud jsem slepy II
A já jsem ten paskvil komentoval. Asi zavolam sehranou dvojku Murder & Scully.
Pepek

Nejsem slepý
A nebo nefunguje ani Google a Jyxo. Tomu říkám včas stažený článek. Ani si ho vyhledávače nestačily najít.
Pepek

Jo, pánové,
jedna z mála nevýhod elektronického tisku. Když to vyšlo pěkně v novinách, balíky na stánkách a v trafikách, distribuce rozjetá, to se to stahovalo hůř!!!
HonzaV

bezva
Docela jsem se u čtení pobavil, byla by to děsná švanda, nebýt textařem v textárnách.
ještě zaměstnenec textáren
********************************************************************
MOBY DICK – nikoli velryba z Melvillova románu, pouze zaměstnanec v textárně, vystavený mobbingu a bossingu, který si vede zápisky, aby se nezbláznil.
(Další informace o vztazích na pracovišti, zkratkách a jiných reáliích firmy ČESKÉ TEXTÁRNY, a.s., viz zde)

Předcházející týdny hledejte pod štítkem Moby Dick
Portrét Mobyho vyhotovil Kryšpín.

Podněty, připomínky a výkřiky čtenářů Deníčku Moby Dicka lze posílat na schránku moby.dick@seznam.cz.
Předem dík! >>:)) Moby Dick