čtvrtek 9. října 2014

Kokotovým hostem

České Textárny pouštějí od Nového roku všechny nemovitosti. Prodají je za polovičku. Je to nezákonné. Ale za něco si naši managoři musejí těch dvě stě melounů zasloužit!

(Jména osob, jakož i názvy podniků a institucí zde uvedených, jsou pouhou literární fikcí. Jakkoli jsou tyto zápisy inspirovány naši současností, neobsahují fakta v jejich plné nahotě a proto by bylo chybné jich používat jako zdroje informací. Musím prohlásit, že jakákoli  podobnost je čistě náhodná, protože odměny vypsané Běsným Kokotem a Standou Grossem jsou příliš vysoké.) 


Pondělí 4. října 2004

Vedoucí Ing. Duto Hlav byl dnes nebývale vlídný. Vyzval mě, abych se podíval do pošty. A skutečně! Obdržel jsem mimořádný mail z Oddělení lidských a nelidských zdrojů. Jak to jen věděl?

Úterý 5. října 2004

Ve včerejším mailu mi bylo nabídnuto, abych se ucházel o funkci šéfa nemovitostí. Je mi to celé nějaké podezřelé. Mívali jsme nemovitosti a neměli jsme jejich šéfa, teď nemovitosti pouštíme - a šéfa si budeme pořizovat?
Psáno navečer: Žena pravila - tak to zkus. Ale zeptej se jich, jak je to s tím plánovaným prodejem nemovitostí.

Středa 6. října 2004

Tak jsem to zkusil. Řádně oholen, obut a okravatován jsem se včas dostavil na pohovor k samotnému Běsnému Kokotovi. Byla též přítomna i Kokotova osobní asistentka Koza Bystrá. Ale neuvařila nám kafe – na neznatelné Kokotovy pokyny mi dávala různé záludné otázky. Například tuto:

"Znáte vůbec cenu našich nemovitostí?"

Naštěstí jsem o tom před rokem četl článek v Hospodských novinách, takže jsem mohl odvětit: "Dvacet miliard."

Nato se ozval sám Běsný Kokot: "Ne! Deset."

"Za pouhý rok jsme už zašmelili polovičku?" nezdržel jsem se údivu.

Nato Kokot velmi tvrdě odtušil: "Vždycky to bylo deset miliard."

Pak jsem se zeptal já: "Co je pravdy na tom, že všechny nemovitosti prodáme a pak si je budeme najímat?"

Kokot pohlédl na Bystrou, ta sklonila čelo a pravila: "Jsem zmocněna vám sdělit, že náš pohovor je u konce. Touto zkouškou jste neprošel. Ale zůstáváte nadále naším zaměstnancem na své původní funkci."

Čtvrtek 7. října 2004

Zašel jsem si do Juniorova kanclu, který jeho firmě Junior´s České Textárny pronajímají. Ten mi objasnil, proč jsem byl vyzván ucházet se o managorské místo:

"Ano, Textárny pouštějí od Nového roku všechny nemovitosti - a pak bys byl nezaměstnaný. Hlav tě nemůže vyhodit rovnou jako nadbytečného, protože pak by na tvé místo nemohl nikoho přijmout. A v kantýně se říká, že chce u sebe upíchnout vaši uklízečku, totiž svou ženu Kruto! Ale musel´s jim při pohovoru říct něco, čímž si je krutě dojal."

Pátek 8. října 2004

Nedalo mi to, a našel jsem si ten rok starý článek v Hospodkách:

Opravdu psali o dvaceti miliardách. Ale tržní hodnoty. Kdežto Kokot prodává za účetní hodnotu. A ta je skutečně poloviční.

No jo, a obvyklý dvouprocentní úplatek za velký kšeft – ušetření deseti miliard pro dosud netušeného kupce – dělá právě těch dvě stě melounů, co má pan ředitel se svými hochy dostat!

Sobota 9. října 2004

Má prudce inteligentní žena po četbě tohotýdenních zápisků pronesla:

"Hele, ale jak to, že České Textárny prodávají své nemovitosti, když část vašich akcií byla rozdělena při kupónové privatizaci? A podle privatizačního zákona se před doprivatizací nesmí majetek prodávat?"
Pak jen pokývla hlavou a dodala: "Však to není první firma, kterou tahle vláda prodala nezákonně... Ale možná jen udělali nějakou tajnou novelu zákona."

*******************************************************************************
Z komentářů

Óóó , také jsem se měla stát takto vedoucí a nechtělo se mi.
Kočka

Podle českých zákonů
by České textárny měly mít nemovitosti v účetnictví již dávno přeceněné na tržní hodnotu ...
Otázka je, co všechno se do těch 20mld. Kč v Hospodských novinách počítalo, zda v tom třeba nebylo i vnitřní vybavení těch nemovitostí, nebo se do toho nepočítala vně podniku vložená infrastruktura...
Tom T.
********************************************************************
MOBY DICK – nikoli velryba z Melvillova románu, pouze zaměstnanec v textárně, vystavený mobbingu a bossingu, který si vede zápisky, aby se nezbláznil.
(Další informace o vztazích na pracovišti, zkratkách a jiných reáliích firmy ČESKÉ TEXTÁRNY, a.s., viz zde)

Předcházející týdny hledejte pod štítkem Moby Dick
Portrét Mobyho vyhotovil Kryšpín.

Podněty, připomínky a výkřiky čtenářů Deníčku Moby Dicka lze posílat na schránku moby.dick@seznam.cz.
Předem dík! >>:)) Moby Dick

Žádné komentáře: