středa 4. února 2015

Tajuplná volání do textárny

Pozitivně myslet, pozitivně jednat! Aktivně se účastnit řešení modelových situací a otevřeně diskutovat nad problémy z pracovišť. Podpořit synergické efekty tréninku, především spontánní přenosy informací. Poskytovat zpětnou vazbu, pružně reagovat a dokázat vzbudit kreativitu. Identifikovat úzká místa. Spnit pětiletý plán v předstihu.
(Jména osob, jakož i názvy podniků a institucí zde uvedených, jsou pouhou literární fikcí. Všechno je to úplně vymyšleno – kromě techniky tréninku zaměstnanců. Z pozitivních materiálů je opisováno téměř doslova. Protože takové fráze nevymysleli ani bolševici. Ti o své neschopnosti říkali, že "mají rezervy". Dnes to jsou "úzká místa".)

Pondělí 31. ledna 2005
Stále sněží, a přitom je už málem únor! Odhazování sněhu kolem  baráku Českých Textáren mi jde docela od ruky. Aspoň nemusím být přítomen v textárně, kde je teď brigádnice Kruto Hlavová podrobována zkoušce vstřícnosti při telefonickém jednání se zákazníkem. Celý minulý týden byla na školení "Pozitivně myslet, pozitivně jednat" a nyní očekává tajemná volání, kterými mají najatí provokatéři zkoušet její integritu.

Jak Kruto rozezná "Mystery calling" od normálního hovoru? Podle toho, že zazvoní telefon. Nám totiž zákazníci normálně nevolají. Oni do Českých Textáren už nevolají zákazníci nikomu. Tak proč byla madame Kruto, žena našeho vedoucího Duto Hlava, na týdením školení v hotelu Royal Plaza za 149.000 Kč (bez DPH)? Doprovázeném bezplatnými ochutnávkami sponzora akce, Pastových Paštikáren?

No kdyby přece jen někdo zavolal, žejo.

Úterý 1. února 2005
I nadále lopatuji. Když jsem se ráno nazouval do sněhul, švitořila Kruto o krásách personálního výcviku:
"Velice jsem ocenila, že všichni účastníci se aktivně účastnili řešení modelových situací a otevřeně diskutovali nad problémama z pracovišť." 

Středa 2. února 2005
Ranní švitoření Kruto bylo nesnesitelné. Musím se jí nějak pomstít. Uznejte sami, že tohle už nelze nechat bez trestu: "Velmi mne překvapily synergické efekty tréninku, především spontánní přenosy informací s kolegami při večerních večírcích."

Dnes zavolal první tajemný hlas. Mužský. Kruto zvedla telefon a pravila: "České Textárny, dobrý den. U telefonu Kruto Hlavová. Čím vám mohu pomoci?"

Hlas pravil: "Říkáte že jste teprve po promoci? Chtěl jsem mluvit s někým zkušenějším, nashledanou."

A položil. Ale do večera volal ještě šestkrát.

Čtvrtek 3. února 2005
Krutí povzbuzení při mé přípravě k lopatingu: "Pro nás bylo školení přínosem, který se následně odrazil v samotné práci i v soukromém životě. Během seminářů vznikly mezi posluchačema neformální vztahy."

Jen si povídej, já raději lopatuju. Dnes zavolal další tajemný hlas. Mužský. Kruto zvedla telefon a pravila: "České Textárny, dobrý den. U telefonu Kruto Hlavová. Čím vám mohu být nápomocna?"

Hlas pravil: "Říkáte že jste nemocná? Ale chudáku. Tak to nebudu obtěžovat."

A položil. Ale do večera volal ještě desetkrát. Ptáte se, jak to vím? Včerejší a dnešní mysterijní callingování jsem měl na svědomí já. Hned jak jsem vykopal ze sněhu telefonní budku.

Pátek 4. února 2005
Konečně dolopatováno! Kolem Českých Textáren čisto. Přesto však nemám klid na práci. Musím snášet krůtí štěbetání:

"Naučila jsem se poskytovat zpětnou vazbu, pružně reagovat a dokázat v kolegách vzbudit kreativitu. Ale je fakt, že jsou nutné další výcvikové programy. Protože pan ředitel Běsný Kokot u mě při tréninku přenosu informací mezi pracovníkem a manažerem identifikoval moje úzká místa."

Pak zazvonil telefon.
!
?

Kruto ho zvedla a pravila: "České Textárny, dobrý den. U telefonu Kruto Hlavová. Čím vám mohu posloužit?"

Ten tupý hlas ze sluchátka jsem zaslechl i já. Pravil: "Říkáš zasouložit? A kde si to rozdáme?"

"Běsíku, to jsi ty?"

Nebyl. Volal Duto Hlav.
....................................

Z komentářů 2005

Bylo by načase s tím blábolem přestat...vypadá to jen jako jakási zvrhlá forma sebeukájení autora s nenápadnou reklamou na koupi knižní formy této úchylnosti
AntiÚchyl

Úchyl jsi ty. Nikdo tě nenutí to číst. 
Ostatně, kdybys vylez' z toho kravaťáckýho zad.., tak bys pochopil, že cca 80% tady je toho na čistě reálnym základě a pro textárenský zaměstnance to je sice na úsměv, když se to čte, ale ve skutečnosti je to leda na "pěst".
Textárník-Veslař

Občas
mě při čtení deníčku běhá mráz po zádech, jak blízko je realitě. Mám až neodbytný pocit, že autor mě občas sedí za zády....
fojt

Prachy
Já čekal něco o prachách a jenom samej sních a krůta.
Boob

Já nevím...
... mně se ten deníček (na rozdíl od některých komentářů) líbí.
HonzaS

Nakladatelství Konvoj by snad ještě nějaké kusy deníčku (ale jen zápisky z let 2000-2003) mohlo mít na skladě. AntiÚchylovi za připomenutí dík.
>>:)) Moby Dick
------------------------------------------

MOBY DICK – nikoli velryba z Melvillova románu, pouze zaměstnanec v textárně, vystavený mobbingu a bossingu, který si vede zápisky, aby se nezbláznil.
(Další informace o vztazích na pracovišti, zkratkách a jiných reáliích firmy ČESKÉ TEXTÁRNY, a.s., viz zde)

Předcházející týdny hledejte pod štítkem Moby Dick
Portrét Mobyho vyhotovil Kryšpín

Podněty, připomínky a výkřiky čtenářů Deníčku Moby Dicka lze posílat na schránku moby.dick@seznam.cz.
Předem dík! 
>>:)) Moby Dick