čtvrtek 9. července 2015

MOBY DICK 2005: Jak zajistit spokojenost zaměstnanců

Moby Dick odjel na dovolenou. Do Řecka. Zatím budete muset vzít za vděk jeho právě deset let čerstvými příspěvky. Tady je hned první prázdninový:

Zaměstnavatelé chybují, když spojují otázku spokojenosti svých zaměstnanců s otázkou peněz. Důležitou roli v nespokojenosti má přílišná odtažitost manadementu. Budeme se kamarádit.

Tentokrát si zase nevymýšlím, moc. Jenom opisuji. Jmenovaná firma není výjimečně chráněna poznámkou o zdánlivé podobnosti.



Pondělí 4. července 2005

Celej barák je prázdnej. To se to pracuje! A že je práce dost - je konec kvartálu.

Úterý 5. července 2005, státní svátek

Aspoň se doma dovzdělávám četbou starých Hospodských novin. Dověděl jsem se, že prý zaměstnavatelé chybují, když spojují otázku spokojenosti svých zaměstnanců s otázkou peněz.

Hm, tak ti naši v tomhle tedy nechybují.

Středa 6. července 2005, státní svátek

Dovzdělávám se. Že prý v nespokojenosti zaměstnanců hraje důležitou roli přílišná odtažitost manadementu.

Proboha, jen aby se nezačali kamarádit! Jsem rád, že se koušou ve svém výběhu v ředitelském patře, pěkně vysoko nad textárnou.

Čtvrtek 7. července 2005

Možná proběhl nějaký VUML*, který jsem zmeškal. Nebo je teď módní trend "starat se o spokojenost zaměstnanců". Protože jsem ve vrátnici zaznamenal instalaci Schránky na připomínky zaměstnanců.

Jo, to víš, tůdle! Jeden zaměstnanec z Českého Telecomu svou připomínku zaslal a už je nezaměstnanej.

Pátek 8. července 2005

Stejně kolegům z Telecomu** závidím. Oni se svého běsného kokota*** už zbavili, ale u nás v Textárnách stále zůstává.

********************************************
* VUML = Virtuální univerzita morálky a lidství
** Dnes Outů, zítra, kdoví…
*** Generální ředitel fiktivních Českých Textáren se jmenuje Běsný Kokot. Moby Dick je poctěn, že osazenstvo kanceláře GŘ skutečných Textáren dávalo tuto přezdívku svému generálnímu, ať jím byl kdokoli. A že se za těch pár předprivatizačních let v této funkci vystřídala pěkná řádka managorů...

Z komentářů 2005:

je jich víc
Zaměstnanců, kteří v Čes. Tel. vznesli připomínku a nyní už jsou nezaměstnaní nebo již musí pracovat jinde, tak těch je mnohem víc než jeden.
Nepovím

......nebo je teď módní trend "starat se o spokojenost zaměstnanců". Protože jsem ve vrátnici zaznamenal instalaci Schránky na připomínky zaměstnanců....
No vono jak kde, např. u už bývalé firmy, kde jsem pracoval, řešili tento módní trend tím, že se chodilo dvakrát do měsíce na kuželky. Kdo nešel, platil pokutu údajně do společné kasy /žádnou jsem nikdy neviděl:-))/, kdo neplatil pokuty, byl odejit. Já nechodil...já neplatil..pá pá pá pá pá
chronos

zluta pijavice
alias cesky telecom - to je podnik sam pro sebe - byt donedavna komunisticky a diletantsky vedeny, topil se v penezich. Podobne schranky slouzily jenom pro oko - ve skutecnosti cesta, jak identifikovat ty nejvetsi rebely, u kterych se pak nasel jeste dobry duvod, proc je vyhodit.
Ghul

Prectete si knihu Terry Pratchett: Zaslaná pošta.
Nepripomina vam to situaci v nekterych nasich firmach?
Yarda

Kterou
firmu má asi autor na mysli? Že by dělal u nás? Po nástupu jsem 14 dní čekal na pracovní smlouvu a pak jsem na mzdovém výměru objevil částku měsíční mzdy napsanou jako mzdu hodinovou - 25000,-Kč ZA HODINU - tomu říkám odměna:-)
Teď nám navíc zavedli čipovací karty - musím se čipovat pomalu i když jdu vedle do kanclu říct něco kolegovi a na každou ptákovinu vyplňovat žádanku (tu mohou podepsat jen oba jednatelé současně!!!). Už jen čekám, kdy nám ty čipy dají do ucha a žádanku budu muset vyplňovat i na sex s partnerkou...
************************************

Portrét Mobyho vyhotovil Kryšpín.
Kdo je kdo v Českých Textárnách - verze z dubna 2003

Podněty, připomínky, upřesnění, protesty a jiné výkřiky čtenářů Deníčku Moby Dicka lze posílat na schránku moby.dick@seznam.cz .

Předem dík!
>>:)) Moby Dick