sobota 14. června 2014

ČESKÉ TEXTÁRNY 2004: Nový gigant na trhu s ojetými vozidly

Špitá se, že topmanagoři Českých Textáren vedou svůj podnik k záměrnému krachu. Podnikatel prý nesmí své konkurenty  zlehčovat - a to dokonce ani pravdivými informacemi! Ještěže nejsem podnikatel, a ještěže je to všechno vymyšlené!
********************************************************

Pondělí 14. června 2004

Vedoucí ing. Duto Hlav přišel celý rozzářený z prc. porady managorů. S tváří zrůžovělou nadšením nám sdělil hluboce interní informaci: Vedoucímu manadementu se podařilo – díky vlastní iniciativě a píli – přispět do plnění finančního plánu nečekanými deseti miliony navíc! Nemáme to prý nikde říkat, aby nám konkurence nezáviděla.

Úterý 15. června 2004

Odposlechnuto v kantýně: Těch deset milionů jsme dostali od firmy DAMN za odkup poloviny našich automobilů. DAMN autsoursuje už asi tři roky vozidla našich managorů, teď se bude starat o další část našeho vozového parku. Proč jsme jim neprodali všechna auta? Mohli jsme vydělat dvacet melounů! Ambrož pravil, že DAMN měla jen zájem o vozy mladší pěti let, o starší šmejdy už ne.

Psáno odpoledne: Přišel mail od šéfodboráře Milivoje Plachého. Můžeme si od firmy koupit vyřazovaná služební vozidla. Za pouhých sto padesát tisíc! Ale nemáme prý o tom nikde mluvit, aby nám je neodboráři nevyfoukli pod nosem.

Středa 16. června 2004

Hm, firma asi další prachy nevydělá, za prorezavělé formany tolik peněz nikdo dát nechce. Ale kde jsou ty volkswageny, kde jsou ta béemvéčka, kde jsou ta audi? Nechci nic říkat, ale...

Čtvrtek 17. června 2004

Je to tak. Nové volkswageny, béemvéčka a audi koupila od Českých Textáren autsoursová firma DAMN. Když si spočtu, že jsme jim prodali 125 aut za deset milionů, pak mi vychází, že za jeden stroj jsme získali závratných – hrome, na to nepotřebuju kalkulačku – osmdesát tisíc korun! K výhodnosti takového prodeje neřeknu nic, protože jsem prostě oněměl...

Pátek 18. června 2004

V kantýně jsem potkal podnikového řidiče. Blahopřál jsem mu k odchodu do autsousingu a k odstupnému. Chmurně se usmál a vysvětlil mi, jak to je:

Řidiči zůstávají zaměstnanci Českých Textáren, včetně garážmistra. Jezdí dál se stejnými přidělenými auty na kterých je stejná barevná povrchová úprava Českých Textáren. Jenom ta auta teď patří firmě DAMN, která je za šedesát tisíc ročně lízuje Českým Textárnám. Výhoda oproti minulému stavu je, že  při opravách se nejprve musí zatelefonovat do DAMN, jestli se to její auto může dát spravit (opravu platíme my, stejně jako pojistné – je to lízink!), platíme pravidelné prohlídky a naši řidiči se starají o běžnou údržbu cizích aut.

A po dalších pěti letech jsme povini zbylý šrot od DAMN odkoupit zpět. Co s ním budeme dělat? To už bude starost nových vlastníků Českých Textáren.

Ale nemám to prý nikde říkat, protože by ho okamžitě vyhodili.

Sobota 19. června 2004

Na dnešní procházce jsme se ženou narazili na Juniorovy. Viky se už pěkně zakulacuje. Pravila, že musí kroutit hlavou nad ekonomickou perestrojkou v Českých Textárnách. Ona sama by prý svoje vlastní auto žádné lízingovce neprodávala, protože proč? Aby na tom prodělala?

"Jsou to hovada, která vedou firmu k záměrnému krachu," pravila o našich managorech. Ale nemám to prý nikde říkat, protože je zároveň jednatelkou firmy Junior´s, a podnikatel nesmí své konkurenty  zlehčovat - a to dokonce ani pravdivými informacemi!

No, já to tedy nikde neřeknu. Jenom to, můj milý deníčku, zapíšu do Tebe.
*********************************************
MOBY DICK – nikoli velryba z Melvillova románu, pouze zaměstnanec v textárně, vystavený mobbingu a bossingu, který si vede zápisky, aby se nezbláznil.
(Další informace o vztazích na pracovišti, zkratkách a jiných reáliích firmy ČESKÉ TEXTÁRNY, a.s., viz zde)

Předcházející týdny hledejte pod štítkem Moby Dick
Portrét Mobyho vyhotovil Kryšpín.

Podněty, připomínky a výkřiky čtenářů Deníčku Moby Dicka lze posílat na schránku moby.dick@seznam.cz.
Předem dík! >>:)) Moby Dick