neděle 3. srpna 2014

ČESKÉ TEXTÁRNY 2004: Kultura otevřených dveří - záleží na tom, kdo je za nimi


Zatímco já něco pracuju, Hlav stojí u skleněné stěny mého akvária a zamyšleně mě pozoruje. Poněkud mne to vyvádí z míry. Dnes se k němu přifařil náš superexpert Mátoha. Sedí spolu u stolku, popíjejí kafe, a sledují mé pohyby. Občas, když se jim zdá, že jsem poněkud mátožný, vstanou, přistoupí k oknu a zaklepají na něj. (Foto přiloženo.)

(Jména osob, jakož i názvy podniků a institucí zde uvedených, jsou pouhou literární fikcí. Jakákoli podobnost je čistě náhodná a odmítám odpovědnost za to, že ode mne někdo opisuje. Akvárium však vymyšlené není, podívejte se na fotku! Také Ambrožův mejl je citován téměř doslova.)
***********************************************************************

Textárna s jedním zaměstnancem aneb Mobyho pracoviště. Další dva monitory se už nevešly do záběru. (Foto:Houba)


Pondělí 2. srpna 2004

Myslel jsem, že mi bude trudno bez Ambrože. Na smutek však není čas. Zatímco Duto Hlav poletuje na managorských jednáních, k nám do textárny dorazila banda chlapů, kteří ve stěně  kanceláře našeho (mého) pana vedoucího vyřízli velký otvor a zasklili ho. Hlav má teď z kanceláře akvárium!

Úterý 3. srpna 2004

Tak s tím akváriem je to obráceně. Není v Dutově kanclu, ale v textárně. Protože zatímco já něco pracuju, Hlav stojí u skleněné stěny a zamyšleně mě pozoruje. Poněkud mne to vyvádí z míry.

Středa 4. srpna 2004

Dnes se k Dutovi přifařil náš superexpert Mátoha. Sedí spolu u stolku, popíjejí kafe, a sledují mé pohyby. Občas, když se jim zdá, že jsem poněkud mátožný, vstanou, přistoupí k oknu a zaklepají na něj.

Čtvrtek 5. srpna 2004

Strašně závidím Ambrožovi – myslím odstupné, to ostatní asi ne. Až jsem mu napsal mejl. Dnes se mi poněkud ulevilo, neboť firma Junior's usoudila, že bude dodržovat kulturu otevřených dveří. Takže se občas mohu skrýt za jejich stínem a závistivě pozorovat Juniora a Vicky jak pilně pracují.

Dutovi to kupodivu nevadí. V kantýně jsem se dověděl, že je dokonce spokojenej. Prý nějaká skalka do akvária patří.

Pátek 6. srpna 2004

Abrož odpověděl na můj mejl:

"Litovat mě, Moby, nemusíš. Místo mám. Jsem spokojený, doufám, že můj zaměstnavatel bude taky. Vypadá to, že mi nebude klást překážky, avšak naopak využije mých nadání. Myslím, že práci, která měla být udělaná od ledna do konce srpna, zvládnu do konce srpna taky. A ještě nějaké věci navíc. Víš, jak to jde, když ti místo házení klacků pod nohy a na hlavu vytvoří přiměřeně komfortní podmínky? Když tě nejebou za každou píčovinu? Víš, že mám občas otevřené dveře na chodbu i bez "kultury otevřených dveří"??? Ono totiž strašně záleží na tom, kdo je za těmi dveřmi!"

Sobota 7. srpna 2004

Byli jsme s rodinkou na koupališti. Potkali jsme tam spokojeného Ambrože a jeho Mrtvou Kočku. Ta mi prozradila, kde vlastně Ambrož pracuje. V malé nenápadné firmě jménem České Písárny. Vede ji Antoš Krakoš. To je přece náš bývalý vedoucí textárny, než ho v roce 2000 na hodinu vyrazili! Před dvěma roky se vrátil a stal se ředitelem dceřinky textárenské Tlamy. Než ho letos na jaře vyrazil ředitel Českých Textáren Běsný Kokot za to, že Tlamy vydělávaly víc, než celý zbytek Č. Textáren...

No a teď je přímým nadřízeným Ambrože! Je jeho generálním ředitelem, viceprezidentem, náměstkem, vedoucím i lidským zdrojem. Velice lidským zdrojem.

Jo, a už je taky jasnější, proč byla konečně jmenovaná vláda. Bere totiž zboží od Českých Písáren. Takže zase jim to píše Ambrož!

*************************************************************


Jeden z komentářů 2004:

Ono to neni vymysleny? Ja myslel, ze je to cely vymysleny! Ona je to pravda? Kdyz tu mame az dokumentarne realisticke foto?
To jsem zvedavy, ktera firma bude zalovat Moby Dika. Ktery reditel zacne o sobe tvrdit, ze on je Besny Kokot!
Honza K
*********************************************
MOBY DICK – nikoli velryba z Melvillova románu, pouze zaměstnanec v textárně, vystavený mobbingu a bossingu, který si vede zápisky, aby se nezbláznil.
(Další informace o vztazích na pracovišti, zkratkách a jiných reáliích firmy ČESKÉ TEXTÁRNY, a.s., viz zde)

Předcházející týdny hledejte pod štítkem Moby Dick
Portrét Mobyho vyhotovil Kryšpín.

Podněty, připomínky a výkřiky čtenářů Deníčku Moby Dicka lze posílat na schránku moby.dick@seznam.cz.
Předem dík! >>:)) Moby Dick