sobota 6. září 2014

ČESKÉ TEXTÁRNY 2004: Dovolená nedovolená

V textárně jsem se svlékl do plavek a pustil na sebe horské sluníčko. Konečně se v tomhle chladném létě pěkně v klidu opálím! Kolem mých kulturně otevřených dveří šel ředitel Běsný Kokot, tvářil se, že se mu to nelíbí, avšak mlčel. Však on se ozve!
...................
(Jména osob, jakož i názvy podniků a institucí zde uvedených, jsou pouhou literární fikcí. Jakákoli podobnost je čistě náhodná. Všechno je úplně vymyšlené, kromě chování českých managorů, za což ovšem nenesu odpovědnost.)

Pondělí 23. srpna 2004

Vedoucí Ing. Duto Hlav se navrátil z dovolené s plně načerpaným elánem, který nezchladila ani pravidelná pondělní prc. porada managorů. (Však taky zrovna dneska bylo docela vedro.) Hned odpoledne mě zjebal za to, že jsem si doposud nevybral dovolenou.

Úterý 24. srpna 2004

Což o to, dovolenou bych si vzal docela rád. Domluvili jsme se se ženou, že tedy hned zítra pojedeme. Když jsem však dovolenku předložil Dutovi k podpisu, byl jsem zjebán za to, že přece nemohu opustit své pracoviště, když má dovolenou náš kolega superexpert Mátoha.

Jo, von má dovolenou? Jak se to pozná?

Středa 25. srpna 2004

Včera, po asi hodinovém pohovoru, kde jsem byl stále jebán za to že za á jsem si ještě nevybral dovolenou a za bé, že si chci vzít dovolenou, jak se mi zachce, mi nakonec Duto milostivě podepsal dovolenku do konce týdne. Juchej, zejtra jedeme!

Počasí je sice hnusné, ale tak hnusné klima, jaké je poslední dobou v Českých Textárnách, snad není nikde jinde na téhle planetě.

Čtvrtek 26. srpna 2004

Tak jsme na dovolenou přece jen neodjeli. O půlnoci mi volal Duto Hlav, hlas měl celý zchvácený, že na dovolenou jet nemůžu. Když jsem pravil, že mi podepsal dovolenku, zakřičel na mě, že mi přikazuje přesčas - a když ho neposlechnu, dojde k veliké národohospodářské škodě, kterou mi přičte k úhradě. Takže sedím v textárně a luštím mail, který mi Duto přeposlal:

"Vážený pane kolego, v souladu s ROZŘEĎ 0001/04 pro sestavení Výhledu hospodaření, POStupem 0001/2004 pro sestavení Výhledu hospodaření pro rok 2004, Standardním Operačním Postupem POS 007/2004 pro sestavení obchodně finančního plánu a ROZŘEĎem 0010/2004 pro sestavení textárenského plánu na druhé pololetí 2004 Vám zasílám šablonu pro doplnění 3. Forecastu finanční části pro rok 2004 a zároveň 2. verze plánu finančního čerpání pro roky 2005-7. Prosím o vyplnění žlutých buněk v obou listech souboru. Pro plán 2005-7 je členění některých položek podrobnější než pro Forecast 2004. Textárenský Forecast a plán jako podklad pro doplnění šablony Vám bude zaslán v průběhu příštího týdne.

Prosím o zaslání doplněného souboru v souladu s výše jmenovanými vnitřními dokumenty, tj. do čtvrtku 2.9.2004, a to na adresu Koordinátor koordinátorů, Huba, Tluč, mgr."

Pátek 27. srpna 2004

Včerejší úkol byl poměrně jednoduchý. Do žlutých buněk jsem zapsal dvě velké nuly. Na zasílání žádného Forecastu čekat nemusím - vždyť jsem ho před měsícem sám Tluč Hubovi posílal. Ale ještě jenom jako "předpověď": Při současné šetřící kůře nesmíme čerpat vůbec žádné finance!

Ale na dovolenou mě Duto Hlav stejně nepustil. Že prý kdoví, snad mě bude ještě potřebovat. Pravil jsem, že když pro mě nemá žádnou neodkladnou práci, že si snad můžu vzít tu dovolenou. Načež mi pro dnešek přikázal pohotovost na pracovišti. Že jako mám volno, 20 % platu k tomu - ale nepracuji, jen jsem připraven, kdyby něco. Takže vlastně stejně mám dovolenou!

Načež jsem se v textárně svlékl do plavek a pustil na sebe horské sluníčko. Konečně se v tomhle chladném létě pěkně v klidu opálím!

Kolem mých kulturně otevřených dveří šel ředitel Běsný Kokot, tvářil se, že se mu to nelíbí, avšak mlčel. Však on se ozve!

Listárna Moby Dicka

Důvody špatné imidže odhaleny!

Subject: RE: Ošacení v ČTc

Importance: High

A tyka se to i tilek bez rukavu u muľské casti osazenstva. Totez plati pro
sandaly bez ponozek.

Mimochodem, je zřejmý vztah mezi tim jak clovek vypada vne a jake je jeho
dusevno.

Pote co jsem byl dnes na Olšanské 6 si myslim, ze to vypada jako ustav kam
odkladaji tzv sociálně neprizpusobive lidi.

Nejhorsi na tom je ale to, ze tito pracovnici prichazeji (bohuľel) do
styku se zákazníky, dodavateli a verejnosti.

Nemuzeme se divit, ze image CTc je taka jakova je, pouze se divim, ze
dopustite aby vasi podrizeni a podrizene takhle vypadali.

Gabriel Berdár

Komentáře:

Tak teď se asi GB
vzteky po.ere. Takový důležitý email a on si z něj někdo dělá srandu....
V klimatizované budově v Londýnském City se samozřejmě dá chodit i v letních dnech v kravatě, bez ztráty květinky, jako u BP, kde jsem byl minulý týden. Kupodivu se tam ale casual dress toleruje - stačí jim džíny a sako, přes den odložené na věšáku.
Jinak - ke zmíněné Britanii - Britské Textárny jsou v podobné situaci jako české (totální finanční průšvih s nákupem licencí UMTS), jediný rozdíl je, že jejich management zveřejnil podstatně fundovanější a podrobnější plán na svoji záchranu, než všeobecné tlachy vedení ČT. Asi něco vědí o trhu, narozdíl od bývalých prodejců jednoduchého hw.

Zlý kukuč

Dělnický prezident GB
Mimochodem, je zřejmý vztah mezi tím jak se člověk vyjadřuje a jaké je jeho duševno.

A mimochodem, k tomu vzhledu:
Von Gabriel B. nemůže za to, jak vypadá. Nemusí si holit hrudník, stačila by tvář.
Když už je tak chlupatej, pak by si měl aspoň zapnout rozhalenku.
A když už si ji nezapne, tak by se neměl nechat fotografovat.
A když už pak vypadá jak dělnickej prezident, tak by aspoň neměl kvákat o tom, jak kdo vypadá - dřív, než se podívá do zrcadla...

Pouze se divím, že Standa GroSS dopustí, aby jeho oblíbenec v čele Telecomu takhle vypadal. A takhle žvástal!!!

Raději Ne

********************************************************************
MOBY DICK – nikoli velryba z Melvillova románu, pouze zaměstnanec v textárně, vystavený mobbingu a bossingu, který si vede zápisky, aby se nezbláznil.
(Další informace o vztazích na pracovišti, zkratkách a jiných reáliích firmy ČESKÉ TEXTÁRNY, a.s., viz zde)

Předcházející týdny hledejte pod štítkem Moby Dick
Portrét Mobyho vyhotovil Kryšpín.

Podněty, připomínky a výkřiky čtenářů Deníčku Moby Dicka lze posílat na schránku moby.dick@seznam.cz.
Předem dík! >>:)) Moby Dick