sobota 20. prosince 2014

Vánoční setkání manadementu Českých Textáren se zaměstnancem

V pátek po o vypukne na ředitelském patře vánoční večírek. Už mě na něj pozvali Mladá Doga, Havran Vetřelý i Archanděl Gabriel. Ale pozor - mají ostré zobany a dlouhé drápy...

(Jména osob, jakož i názvy podniků a institucí zde uvedených, jsou pouhou literární fikcí. Všechno je to vymyšleno. Večírky u normálních firem totiž vypadají úplně jinak.)



Pondělí 13. prosince 2004

Vedoucí textárny ing. Duto Hlav dorazil z managorské prc. porady s radostnou zvěstí: V pátek po o vypukne na ředitelském patře vánoční večírek. Oba zaměstnaci - já i brigádnice Kruto Hlavová  jsme srdečně zváni. Možná přijde i Děda Mráz. Při té příležitosti mě Duto zjebal za to, že nedodržuji povinné oddychové přestávky při práci se zobrazovacími jednotkami, podle ROZŘEĎ 2987/04 a příslušného Nařízení Rady Evropy.

No jo, jenže je konec roku a všichni si najednou vzpomněli že musejí utratit peníze za mé, tedy za českotextárenské texty. Někdy se to napsat musí. Přičemž se čučí na monitory.  A já nemám moc chuti do neplacených přesčasů...

Úterý 14. prosince 2004

Pracoval jsem v klidu - Kruto je u zubaře. Ale odpoledne mě vyčuchala pracovnice oddělení Zúčtování se zaměstnaci pověřená vedením Divize vyhledávání a rozmisťování zaměstnanců Mladá Doga. Zubila se na mě a do tlapky mi vtiskla pozvánku na páteční vánoční zábavu. Při té příležitosti mě jen tak mimochodem zjebala... - totiž vytkla mi,  že netrávím povinné polední přestávky v podnikové restauraci.

To je pravda, občerstvuji se na pracovišti sebáky*, protože jídla mistra Mlhy mě často dovádějí na záchod, což Duto nevidí rád. Ani já nejsem rád, když mě tam vidí. Ono je tam bez těch dveří opravdu vidět až z chodby...

Středa 15. prosince 2004

Klid pokračuje - Duto poletuje po managorských poradách, Kruto je na drobném nákupu Sponek&Připínáčků. Odpo mě navštívil velitel naší Jednotky rychlé reakce plukovník Havran Vetřelý a pozval mě na páteční vánoční setkání manadementu se zaměstnancem. Při té příležitosti mě jmenoval dobrovolným požárníkem - preventistou.

Hmmm, myslel jsem si, že dobrovolným něčím se někdo může stát pouze dobrovolně a nikoli jmenováním...

Čtvrtek 16. prosince 2004

Je klid - Duto poletuje, Kruto je u holiče. Před večerem se na mě přišel podívat šéf jednotky restrikce Archanděl Gabriel. Obdržel jsem od něj pozvání na zítřejší vánoční besídku. A též pojeb za to, že při pohledu na zobrazovací jednotku nemrkám aspoň desetkrát za minutu.

Ale jo, je to tam v příloze E, na jedné z té tisícovky stránek ROZŘEĎ-EU 685847/04. Jde o dobrodiní pro zaměstnace - mrkat se má, aby nevyschly oči a nepálily. Už to vím. Ono Rozhodnutí ředitele jsem si totiž musel za trest přečíst. Oči mě pálí, ačkoli pláču.

Pátek 17. prosince 2004

Vánoční besídka začala už ráno. Jak jsem zjistil, když jsem se po zkonzumování sebáka dostavil na ředitelské patro. Tam už bylo vše v nejlepším - Jambor si připíjel s Mazancem, Fotr Bambas objímal Bystrou Kozu, Dur Durak se líbal s Tluč Hubou, Mladá Doga olizovala čápa marabu, Zlato Vrh už vrh, a nade všemi se tyčil pyšný a zarudlý Běsný Kokot. A k němu se lísali Duto s Krutou.
Raději jsem se rychle odplížil, tohle nemusím. Naštěstí jsem nikomu nescházel. To už znám: Teď se chlubí cizím peřím - ale za chvíli vytáhnou své drápy, vycení mordy a začnou dorážet zobany...

Nic proti vánočním besídkám: Na jednu takovou jdu příští týden - pozvali mě Junior s Viki a Ambrož s Mrtvou Kočkou. Už se těším!

(*Výraz "sebák" použit podle cimrmanů: Jídlo, které si uděláte doma, abyste si ho mohli vzít s sebou.)
------------------------------------------
MOBY DICK – nikoli velryba z Melvillova románu, pouze zaměstnanec v textárně, vystavený mobbingu a bossingu, který si vede zápisky, aby se nezbláznil.
(Další informace o vztazích na pracovišti, zkratkách a jiných reáliích firmy ČESKÉ TEXTÁRNY, a.s., viz zde)

Předcházející týdny hledejte pod štítkem Moby Dick
Portrét Mobyho vyhotovil Kryšpín.

Podněty, připomínky a výkřiky čtenářů Deníčku Moby Dicka lze posílat na schránku moby.dick@seznam.cz.
Předem dík! 

Pěkné Vánoce přeje
>>:)) Moby Dick