úterý 17. února 2015

Problémy s rovnoprávností

Jména osob, jakož i názvy podniků a institucí zde uvedených, jsou pouhou literární fikcí. Všechno je to úplně vymyšleno - kromě citací z Evropské ústavy. Ty jsou jen domyšleny. Čtvrteční citace je však doslovná.)



Pondělí 14. února 2005

Vedoucí ing. Duto Hlav přišel z prcporady velmi rozzloben. Mladá Doga mu tam totiž vytkla, že u nás v textárně panuje nerovnoprávnost. Mezi kým?

Mezi kým asi, když tu jsme jen dva  – já a brigádnice Kruto Hlavová. Inu, nerovnoprávnost tu je: já pořád makám, kdežto Kruto si sedí s nohama na stole v Dutově kanclu (když tu její "starej" není), nebo brousí po drobných nákupech (když tu "pan vedoucí" je).

Úterý 15. února 2005

Duto mi ráno dával VUML: "Podle našeho etického kodexu máme chovat v úctě lidskou důstojnost, zachovávat rovnost, nepřipouštět diskriminaci, dodržovat rovnost, tolerovat odlišnost, uchovávat rovnost, pěstovat solidaritu a podporovat rovnost žen a mužů."

Já jsem pro, zejména s tou důstojností - ať mi Kruto netyká!

Středa 16. února 2005

Duto ráno pokračoval ve školení z NEKO (Našeho Etického KOdexu):
"Zakazuje se jakákoli diskriminace založená zejména na pohlaví, rase, barvě pleti, etnickém původu, genetickém základu a na rozdílech mezi muži a ženami nebo sexuální deviaci."

Já jsem pro. Rasou, barvou pleti a genetickým základem jsem běloch, tak ať mě Kruto sprostě nenadává.

Čtvrtek 17. února 2005

Blábolení o rovnosti ještě neskončilo: "Rovnost žen a mužů musí být zajištěna ve všech oblastech včetně zaměstnání, práce a odměny za práci”.

Tak odtud vítr věje! Já jsem si tu zatím připadal nerovnoprávně diskriminován a vykořisťován, protože brigádnice (a manželka pana vedoucího) Kruto má za svoje flákání stejný plat jako já, ale ono jde ve skutečnosti o uplatňování etického kodexu!

Duto však ještě neskončil: "Zásada rovnosti nebrání zachování nebo přijetí opatření poskytujících zvláštní výhody ve prospěch nedostatečně zastoupeného pohlaví."

Takže Kruto bude ještě dostávat zvláštní odměny... No, asi má svoje pohlaví opravdu nedostatečně zastoupeno.

Pátek 18. února 2005

Postěžoval jsem si manželce na NEKO, který protežuje ženu pana vedoucího. Má choť pravila:

"Poslyš, ale ten váš etický kodex doslova cituje Evropskou ústavu."

Zaradoval jsem se. "Takže až ji přijmeme, tak tobě u vás v práci taky přidají!"

Řekla, že ne. I v jejich firmě mají etický kodex (JEKO), kde je rovnoprávnost zakotvena už teď. Ale halt furt je někdo rovnoprávnější...
*********************

Komentáře 2005:

Majitel firmy si myslí, že za stejnou práci může platit podle libosti
To je jeden z důvodů proč se zaměstnanci organizují v odborech.
Hnyk

Kdo to ví?
Řekněme, že jsem majitelem firmy. Mimo jiné zaměstnance u mě pracuje dcera a syn. Je někumu něco do toho, kolik jim platím? Dejme tomu, že jim platím dvakrát tolik, než cizím, třeba i za stejnou práci?
Tady v USA, kde jsem kdysi byl zaměstnán nikdo nevěděl, kolik si kdo vydělá a bylo netaktní se někoho vůbec ptát. Tak jsem byl poučen spoluzaměstnancem. Popravdě, bylo mi putna, kolik berou jiní a náhodou v tom podniku (asi 120 lidí) pracovala ve vedení prakticky celá rodina, včetně manželek, zeťů a tchána, se kterým jsem se spřátelil. Už je to sice hodně dávno (36 roků), ale pochyboval bych, že se v tomto cokoliv změnilo.
Vlastimil O.

Vlastimile O.,
obávám se, že děti mohou u vás pracovat jako spolupracující majitele, ale ne jako zaměstnanci. I když, kdo ví, při těch novelách?
jura-p

Ty děti (a ostatní příbuzní)
zaměstnány být mohou, nejsou-li školou povinné. Zaměstnat nelze pouze manželku.
Ale v rámci tématu - jsem-li majitel, též si myslím, že mohu zaměstnat koho chci a za kolik chci.
Pokud jsem však pouze vedoucí ve firmě, která mi nepatří - tam už je protežování vlastní rodiny něco dost výrazně jiného!
Ifča

Jsem diskriminován
Jsem muž, běloch, čech, heterosexuál, svobodný, gramotný, bez jakéhokoliv handicapu (jenom z toho všeho už začínám plešatět), vydělávající si vlastní prací, v produktivním věku, platící daně, žijící v jednočlenné domácnosti a cítím se být diskriminován, protože se mě netýkají žádná zvyhodnění ani úlevy. Každy kdo si co vymyslí, je chudák, je mu ubližováno a musí být zhýhodněn. Vyjma mne a podobně situované skupiny. Neexistuje žádná organizace na ochranu našich práv. Nemáme snad žádná práva, jen povinnost všem diskriminovaným platit a čekat, až naše místo nahradí někdo, kdo sice není tak schopný jako my, ale je aspoň v něčem minorita. Sláva vyspělé západní civilizaci.
spider

Být diskriminován musí být hrozná věc,
Bohužel, neznám ten pocit, stojím vždy na opačné straně barikády. Tak například mi tuhle kolega řekl, že mám zvláštní privilegia, protože mohu jíst na pracovišti, dlabal jsem šopský salát, on, že se tím prý cítí být diskriminován, jelikož prý jí v jídelně – temný průchozí prostor u hajzlíků s charakterem skladiště nepotřebného harampádí, kde se vám do jídla každý kolemjdoucí snaží chytře krafat.Bylo mi ho líto, jak ukrutně musí kvůli mě trpět. To já netrpím, když si otevře jogurt a začne mlaskat, nasadím si sluchátka a pustím si MotorHead, přece se nenechám diskriminovat. Dneska jsem v neschopnosti a jsem moc zvědav, čeho bude kolega neschopen, aby dosáhl na rovnosti příležitostí.
Jan K.

!!!!!
Jděte s tou evropskou ústavou do Brusele !
dvd

Douška 2015: Evropská ústava platí od 1. prosince 2009. Po krachu referend v Nizozemsku a Francii v roce 2005 bylo nalezeno nové řešení – její přijetí bez těch zpropadených referend. A jmenuje se "Lisabonská smlouva pozměňující Smlouvu o Evropské unii a Smlouvu o založení Evropského společenství"… Tímto aktem přestala být Evropská unie definitivně demokratickým společenstvím a z právního hlediska menažerie se stalo naše přistoupení k ní neplatným.

"Nikoli neplatným, avšak nulitním." (Právní názor nejmenovaných právníků)
"Što éto takóje »nulitní«? (Žena Moby Dicka)
"Každej si může dělat co chce." (Moby Dick)
"A poctivej doplatí na vychcánky." (Mrtvá Kočka)
------------------------------------------

MOBY DICK – nikoli velryba z Melvillova románu, pouze zaměstnanec v textárně, vystavený mobbingu a bossingu, který si vede zápisky, aby se nezbláznil.
(Další informace o vztazích na pracovišti, zkratkách a jiných reáliích firmy ČESKÉ TEXTÁRNY, a.s., viz zde)

Předcházející týdny hledejte pod štítkem Moby Dick
Portrét Mobyho vyhotovil Kryšpín.

Podněty, připomínky a výkřiky čtenářů Deníčku Moby Dicka lze posílat na schránku moby.dick@seznam.cz.
Předem dík!
>>:)) Moby Dick

Žádné komentáře: